Nincs még egy ilyen természetes, mindenütt, mindenkor jelen lévő, mindenki által végzett tevékenység, mint a kommunikáció. Ugyanakkor nincs még egy ilyen törékeny, az emberi tényezőnek kiszolgáltatott, anomáliákkal és csapdákkal teli, kiszámíthatatlan, tevékenység, mint a kommunikáció. E két, látszólag ellentmondásos kijelentés együtt adja a kommunikáció nagyszerűségét, kihívásait, rendkívüli szerepét és jelentőségét a XXI. században. Ehhez mérten szükséges újragondolni a szervezeti kommunikációs stratégiákat, átalakítani a csatornákat, bővíteni az információmenedzsment eszköztárát, egy információalapú társadalom információalapú szervezetében.
Kiknek ajánljuk?
Mindazon munkatársaknak és vezetőknek, akik hatékonyabban szeretnék
- a céljaik eléréséhez szükséges információkat szervezeti szinten megszerezni,
- a kapott információt feldolgozni,
- a náluk keletkezett információkat az érintettekkel megosztani,
- a szervezeti belső kommunikációs csatornákat működtetni,
- a kommunikációs csapdákat elkerülni,
- a kommunikáció és információ alapú konfliktusokat elkerülni vagy megoldani.
Eredmény
- Növekszik a valódi informáltság állapota
- Minőségivé válik a helyeztértékelés és helyzetelemzés, megalapozottabb lesz a többszempontú döntéselőkészítés és döntéshozatal
- Megvalósul a transzparens folyamatok transzparens, információ alapú működtetése
- Rövidül a tevékenységi idő, hiszen nem kell minden információt fáradtságos munkával összeszedni
- Minden érintett számíthat arra, hogy időben, tényalapú, szükséges és elégséges minőségi információhoz jut – alapesetben kérés nélkül is
- Csökken a pletykák, rémhírek, következtetések, feltételezések, félreértések és félreértelmezések, az egymás mellett való elbeszélések, meg nem értések, a hiányos vagy nem megfelelő minőségű információ miatti rossz döntések száma
- A kérdezés nem az értetlenség jele, hanem a megértésre való törekvés erénye
- Az egyirányú kommunikáció csak szükséges esetben kerül alkalmazásra
- Valódi dialógusok, eredményes párbeszédek, vélemény-ütköztetések, konstruktív jelennek meg a szervezeti működésben
- Erősödik az értő figyelem és a kérdező vezetés képessége
Tematika
- Szervezeti kommunikáció típusai, jellemzői, csapdái, kritikus sikertényezői
- Információ típusai, közvetítésük módja: mikor, mit, kinek, hogyan?
- Kommunikációs mátrix létrehozása, működtetése az értékteremtés folyamatához és a szervezeti struktúrához rendelve
- Horizontális és vertikális információ szerzés és feldolgozás módjai, mikor melyiket célszerű alkalmazni?
- Információ dömping és információ hiány együttes jelenlétéből származó anomáliák feloldása
- Eredményes kommunikáció stratégiája: felfelé, lefelé és oldalirányban
- Felfelé való befolyásolás információval: milyen nyelven ért és beszél a menedzsment?
- Minősített helyzetekben alkalmazott kommunikációs stratégiák:
- Évindító/motiváló/jövőképet felvázoló/célokat meghatározó kommunikáció
- Sikerek, eredmények kommunikálása
- „Mérföldköves” kommunikáció: mikor, mit és hogyan?
- Szervezeti változások kommunikálása
- Váratlan helyzet kommunikációja
- Jó hír és rossz hír bejelentése
- Meeting kultúra kialakítása, eredményes munkamegbeszélések megvalósítása
- E-mail kultúra átalakítása